November 23, 2017, 04:39:04 PM

Author Topic: Havuzlu Çıkarma Gemisi İhalesi  (Read 15254 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline aslanbey_44

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 10
  • Kıdem: +1/-0
Ynt: Havuzlu Çıkarma Gemisi İhalesi
« Reply #15 on: August 17, 2010, 01:34:59 PM »
Güzel bir konu arkadaşlar bende birkaç şey eklemek isterim:
Türk LPD'sinin Temel İsterleri
BİD ile TÇD'nda tanımlanan LPD gemisi arasında başta personel ve yük kapasitesi ile helikopter spot sayısıve helikopter hangarının konfigürasyonu olmak üzere birçok açıdan dikkat çekici farklılıklar bulunmaktadır.TÇD'nda LPD gemisinin personel taşıma kapasitesi;190 gemi personeli,56 uçuş personeli,200 HRF(M) veya MHDGG personeli,50 sağlık personeli ve 700 amfibi personeli (HRF(M) teşkil edildiğinde Amfibi Personel sayısı 550'ye düşürülecektir) olarak verilirken,BİD'nda personel taşıma kapasitesi;150 gemi personeli,17 helikopter personeli,15 Müşterek Harekat Deniz Görev Grubu (MHDGG) ve 560 Amfibi Piyade Taburu personeli (115 kişiden oluşan HRF(M) personeli gemide görevlendirildiğinde amfibi personel sayısı azami 460 olacaktır)olmak üzere toplam 751 olarak verilmiştir.TÇD'na göre LPD;49 üst subay,132 subay,16 bayan subay,278 astsubay ve 596 erbaş ve er için olmak üzere toplam 1.068 personel yeterli sayıda kamara/mangaya sahip olacaktır.
Gemi araç güvertesinde;13 adet Ana Muharebe Tankı,27 adet Amfibi Zırhlı Hücum Aracı(21'i persoenl taşıma,üçü Komuta ve üçü Kurtarma Konfigürasyonunda),altı adet Zırhlı Personel Taşıyıcı(ZPT),33 adet muhtelif tip ve ağırlıkta araç 15 adet römorktan oluşan toplam 94 aracı taşıyabilecektir.Her biri bir adet M60A3 AMT taşıma kapasiteli 4 adet LCM'yi ve gerektiğinde LCM'lerin yerine herbiri bir adet M60A3 taşıma kabiliyetine sahip olan iki adet LCAC'ı,tanklar üzerinde yüklü durumda iken taşımaya uygun yapıda bir havuza sahip olması istenen LPD,çıkarma araçlarını ve AAV'lerin gemiye yüklenişi için en fazla 120 dakika içinde seyir durumundan(kıç rampa/kapak kapalı) havuza su alıp dalmış duruma (kıç rampa/kapak açık)geçebilecek ve yükleme tamamlandıktan sonra en fazla 150 dakşka içerisinde havuzdan suyu boşaltıp yeniden seyir durumuna geçecektir.
LPD gemisi,4 adet en az 15 tonluk GM veya SUH/DSH/Taaruz helikopterlerinin aynı anda konuşlanabileceği ve uçuş harekatı yapabileceği yeterli büyüklükte ve mukavemette (iniş-kalkış yapacak hava araçlarının yol açacağı zemin etkisi (hava basıncı) ve yüksek sıcaklıktaki egzost gazlarının yaratacağı etki ve deformasyona karşı gerekli yapısal mukavemet ve ısı ilozasyonuna sahip olması isteniyor)bir helikopter güvertesine veya 4 adet GM veya SUH/DSH/Taaruz helikopteri ile 3 adet İnsansız Hava Aracı(İHA)'nın konuşlandırılabileceği büyüklükte bir hangara sahip olacaktır.Helikopter güvertesinde bulunacak 4 adet spot'un,S-70B Sea Hawk,AW149 ve CH-47 F Chinook helikopterleri ile V-22 Ospreytilt-rotorlu hava araçlarının emniyetle kalkış ve iniş yapmasına imkan tanıyacak büyüklükte ve mukavemette olması,helikopter güvertesinin en az 35 ton iniş/kalkış ağırlığına sahip helikopter,tilt-rotorlu hava vasıtası ve İHA'ların iniş/kalkışına uygun yapı ve donanıma sahip olası ve 30 tona kadar tekerlekli/paletli araçlar ile standart konteynerlerin güvertede taşınabilmesi istenmektedir.Helikopter hangarındaki hava araçları ve araç güvertesindeki ZPT ve diğer araçların ana (uçuş)güverteye emniyetli taşınmalarında kullanılmak üzere gemide asgari 30 ton kapasitli ve 18.5m*4.5m ebatlarında bir asansör yer alacaktır.Helikopter güvertesinde yapılacak yüklemelerde kullanılmak üzer geminin sancak tarafında en az bir adet kreyn bulunacaktır.
Tam yük deplasmanında ve deniz durumu 2'de azami sürati en az 22 knot olacak LPD,yine tam yükte en az 20 knotluk azami devamlı sürate ve 16 tonluk intikal/ekonomik sürate sahip olacak.Geminin seyir siasi ise tam yükte v deniz durumu 2'de 16 knotlık intikal süratinde 7.000 deniz mili olarak öngörülmüştür.Gemi,yakıt ikamli yapmadan en az 30 gün süreyle ve ana üs desteği olmadan 3 ay boyunca herkat icra edebilecek imkan ve kabileyetlere sahip olacak.Havuzlu Çıkarma Gemisi'nde;ameliyathane,röntgen cihazı,diş ünitesi ve yoğu bakım üniteleri ile defibratör ve oksijen donanımı ile teçhiz edilmiş ve en az 30 yatak kapasiteli bir hastane yer alacak ve doğal afet yardımı,insani yardı ve mülteci tahliye görevleri sırasında amfibi personel için ayrılan yatak kapasitesinin bir bölümünden istifade edilmesi suretiyle tıbbi destek için hastanenin yatak kapasitesi arttırılabilecektir.
Gemi 2 ayrı makine dairesine yerleştirilmiş ve en az iki adet dizel makine veya gaz tribünü devri ile devir düşürücü dişli kutusu,iki adet şaft ve iki adet piç kontrolü/veya sabit piçli pervane ya da iki adet pod'dan oluşan bir ana tahrik sistemi ile güçlendirilecektir.Gemide ayrıca ana tahrik sistemi için gerekli olacak toplam elektrik gücünü karşılayacak sayıda dizel jeneratör grubu (en az iki adet)bulunacaktır.
Üç Boyutlu Hava Arama Radarı,Suüstü Arama Radarı,Seyir Radarı,LPI Radarı ve Mayın Sakınma Sonarı (Karinaya Monteli) ile yerli üretim (milli tasarım) Elektro-Optik Hedef Aydınlatma Sistemi (AselFLIR-300D),Lazer İkaz Sistemi,Elektronik Destek ve Elektronik Taaruz Sistemleri,Kızılötesi Arama ve Takip Sistemi(IRIS-T,milli imkanlar IRIS-T geliştirme çabalarının başarıyla tamamlanması durumunda yurtiçinden aksi halde yurtdışından karşılanacaktır),Chaff/IR Dekoy Sistemi,INS/GPS Sistemi(LN-270),Torpido Savunma Sistemi(fonksiyonel imha(softkill) tipi) ve Dost Düşman Tanıma/Tanıtma (IFF) Sistemi ile Link-11/Link-16 (Link-22'ye büyüme potansiyeli) ve SatCom Sistemleri ile donatılacak LPD,gelişmiş bir Savaş Harekat Merkezi(SHM)'ne sahip olacaktır.LPD'de kullanılacak GENESİS tabanlı Savaş Yönetim Sistemi(SYS) geminin esas görevi olan Amfibi Harekat'ın yanısıra Suüstü Savunma Harbi,Hava Savunma Harbi ve Elektronik Harp Görevlerininde icra edilmesine imkan tanıyacaktır.Gemi,suüstü hava ve hedeflerine karşı kullanılmak üzere Aselsan tarafından geliştirilen 40mm Top Atış Kontrol Sistemi(TAKS) ile entegreli iki adet (Sancak ve İskele)tek namlulu 40mm Fast Forty Tip C deniz topu (Topların üzerinde AselFLIR-300D bulunacaktır) ile iki adet 20m Phalanx Yakın Savunma Sistemi(CWIS) ve üç adet 12.7 mm STAMP Tareti ile donatılacaktır.SHM'nde her biri 19 inç genişliğinde biri taktik bilgi ekranı diğeri servis ekranı olmak üzere iki adet ekrana sahip en az 11 adet(geminin yürüteceği görevlere bağlı olarak toplam sayının 20'yi geçmesi bekleniyor)Çok Maksatlı Operatör Konsolu(MOC) bulunacaktır.Gemi SHM'de yer alacak Çok Maksatlı Operatör Konsolları ve Resim Derleyici Konsollar sayesinde;aynı anda en az 4 helikopteri kontrol edebilecek,aynı anda en az 2 adet İHA'yı kontrol edebilecek ve elde ettikleri görüntüleri anlık olarak alabilecek,ET/ED ve silah sistemlerini kontrol edebilecek,amfibi hareketa hatılan HİK,av bombardıman ve hava savunma uçakları ile helikopterleri takip ve kontrol edebilecek ve data link sistemleri ile oluşturulan taktik resmi yine uydu terminali üzerinden alarak data link sistemi taktik çevrimindeki diğer birliklere dağıtabilecek.

Muhtemel Adaylara Bir Bakış

A-Tasarım Aşamasındakiler
Levent Sınıfı LPD
STM tarafından bir tasarım olarak takdim edilen LPD,Levent Sınıfı olarak isimlendirilmiş ve;
-Kuvvet aktarım imkan ve yeteneğinin geliştirilmesi,
-Amfibi harekatlarda sürat ve esneklik kazanılması,
-Barışı destekleme,doğal afet yardım,bölgesel güvenlik ve işbirliği faaliyetlerinde esneklik kazandıracak bir tabur büyüklüğündeki bir birliği ve harekat karargahını intikal ettirmek ,ana üs desteği gerekmezsizin bu kuvvete lojistik destek sağlamak,
şeklinde tespit edilmiş olunan görevleri icra edeceği belirtilmiştir.
Bu görevleri icra edecek olan tasarım olarak takdim edilen Levent Sınıfı LPD'nin şu özellik ve yeteneklere sahip olacağı ifade edilmektedir:
Levent Sınıfı LPD'nin Teknik Özellikleri:
Tam Boy:171.66m
Su Hattı Boyu:154.52m
Azami Genişlik:27m
Draft(Su Çekimi):5.5m
Tonaj:13.500 ton
Azami Hız:20.5 dz. mili
Azami Devamlı Hız:18 dz. mili
Ekonomik Hız:14 dz. mili
Seyir Siası:Ekonomik Hız ile +6.000 dz. mili
Silahlar:2x40mm çift namlu top,2xPhalanx CIWS,4x12.7mm Makineli Tüfek STAMP
Ana Tahrik Sistemi:Orta Devirli Dizel Motorlar,4x2500 kW,2xCPP Pervane,
Dizel Jeneratörler:Orta Devirli 4x1500kW,1x750kW Liman Jeneratörü
Taşıma Kapasitesi:2x15t helikopter için platform,3 helikopter için hangar,1.285 m araç alanı
Havuz Kapasitesi:4xLCM veya 2xLCAC
Yaşam Mahalleri:805 personel için[/b]


Offline aslanbey_44

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 10
  • Kıdem: +1/-0
Ynt: Havuzlu Çıkarma Gemisi İhalesi
« Reply #16 on: August 17, 2010, 01:35:37 PM »
Mistral Sınıfı (L9013)LHD

Sınıfın diğer gemisi Tonnerre (L9014)'dir.Her iki gemide '06 yılında Fransız Donanması'nda hizmete başlamıştır.'01 yılında projenin DGA(Délégation Générale pour I'Armement/Silahlanma Genel Kurulu) ile DCNS ve Chaniers de I'Atlantique arasında imzalanmasını müteakip inşalarına başlanılmıştır.Chantiers de I'Atlantique,Saint-Nazair'deki tersanede Mistral ve Tonnerre'in ön tarafları inşa edilmiş ve sonra her iki parça DCNS'in Brest'teki tersanelerinde birleştirilmiştir.
Mistral Sınıfı LHD'lerin Teknik Özellikleri:
 Tam Boy:199m
Azami Genişlik:32m
Draft(Su Çekimi):6.3m
Tonaj:21.300t
Azami Hız:18.8 kts(35 km/s)
Azami Devamlı Hız:18 dz. Mili
Ekonomik Hız:15 kts
Seyir Siasi:Ekonomik Hız ile 10.700 dz. Mili
Silahlar:2x30mm çift namlulu top,2xSinbad  VSHoRAD Sistemi,4x12.7mm Makinalı Tüfek
Ana Tahrik Sistemi:2x7MW,2x5 kollu Pervane
Dizel Jeneratörler:3x6.2MW,1x3MW dizel alternatör
Taşıma Kapasitesi:13’ü Leclerc AMT olmak üzere 59 araç veya 40 tanklı bir Lerclerc Tank Taburu,kısa seyir için 900 uzun seyir için 450 Amfibi personel ve 150 harekat karargahı personeli
Havuz Kapasitesi:4xLCM veya 2xLCAC
Helikopter:16 ağır veya 35 genel maksat helikopteri.Uçuş güvertesinde 6 helikopter için spot(kalkış/iniş noktası).
Dokda Ham Sınıfı LPH

Avrupa kıtası ve ABD dışında LPH/LHD inşa eden diğer bir ülke Kore Cumhuriyeti’dir.RoKS Dokdo Ham(LPH 6111),Kore Cumhuriyeti Deniz Kuvvetlerinin “LPX” Sınıfı’nın lider gemisi olmuştur.”Hanjin Heavy Industries &Costruction’ın Busan’daki tersanesinde 12 Temmuz ‘05’te denize indirilen Dokdo,3 Temmuz ‘07’de hizmete alınmıştır.Tasarımı Hanjin Heavy Industries’e aittir.
RoKS Dokdo Ham (LPH 6111),720 Deniz Piyadesi,(+300 mürettabat),10 ana muharebe tankı,2 LCAC ve 10 helikopter taşıyabilmektedir.

Dokdo Ham Sınıfı LPH’lerin Teknik Özellikleri:
Tonaj:14.300t(boş)/18.800t(tam yüklü)
Uzunluk:199m
Genişlik:3m
Draft:7m
Ana Tahrik Sistemi: 4SEMT Pielstick 16PC2.5 STC Dizel Makine
Azami Hız:23 kts(43 km/s)
Ekonomik Hız:18 kts(33 km/s)
Seyir Siasi:10.000 dz. Mili
Kapasite:200’ün üstünde araç,720 Deniz Piyadesi,6 Tank,7 AAV,2xLCAC
Silahlar:2xGoalkeeper CWIS,1xRIM-116 RAM
Hava Araçları:15xUH-60 Black Hawk veya 10xSH-60F Ocean Hawk
Yaşam Mahalleri:1.150 Personel İçin

Offline aslanbey_44

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 10
  • Kıdem: +1/-0
Ynt: Havuzlu Çıkarma Gemisi İhalesi
« Reply #17 on: August 17, 2010, 01:36:09 PM »
Tip 071 Yuzhao Sınıfı LPD
Çin Halk Cumhuriyeti “Tip 071”adı ile bir LPD inşa etmiştir.Tip 071 Yuzhao Sınıfı,Hudong-Zhonghua Tersanesi’nde inşa edilmiş ve gemi 30 Kasım ’07 tarihinde hizmete grimiştir.Tip 071,500 ila 800 kişil bir Deniz Piyade Taburu’nu,15-20 AAV ve 4 LCAC taşıyabilmektedir.Çin CTSC(China State Shipbuilding &Trading Corp),Tip 071’in modifiye edilmiş bir modelini Malezya’ya teklif etmiştir.Çin,Tip 071’in daha geliştirilerek San-Antonoi Sınıfı LPD’lere yakın modelden 2 adet daha inşa etmeyi planlamaktadır.


Tip 071 Yuzhao Sınıfı LPD’lerin Teknik Özellikleri
Tonaj:18.500 ton (Tam Yüklü)
Uzunluk:210 m
Genişlik:28 m
Draft:7 m
Ana Tahrik Sistemi:4 SEMT Pielstick 16 PC2.5 STC Dizel Makine (35.200 kW)
Azami Hız:22 kts(41 km/s)
Ekonomik Hız:18 kts(33 km/s)
Seyir Siasi:Ekonomik Sürat ile 6.000 dz. Mili
Kapasite:4xAC,500-800 Deniz Piyadesi,15-20 Zırhlı Araç
Silahlar:1xAK-176,76 mm top,4xAK-630,30 mm CIWS,2-4 Makineli Tüfek
Hava Araçları:2-4 Z-8 Super Frelon

Galicia Sınıfı LPD

13.900t deplasmana sahi olan Galicia (L51),kardeş gemi olan Castilla (L52) ile birlikte IZAR(eski BAZAN) tarafından inşa edildiler ve ’98 e ’00 yıllarında hizmete girdiler.’05 yılında IZAR’ın askeri gemi inşa kısmı NAVANTIA olarak yeniden teşkil edildi.İspanya ile Hollanda tarafından ortak girişim olarak geliştirilen Galicia Sınıfı LPD’ler Hollanda tarafından da Rotterdam Sınıfı olarak 2 adet inşa edildiler.
Galicia Sınıfı 115 mürettebat tarafından yönetilmektedir.Gemi,NBC saldırılarına karşı savunma sistemleri ile donatılmıştır.Eş gemi Castilla ise 179 mürettebat tarafından yönetilmekte ve gemide birisi Amfibi Harekat,diğeri Savaş Harekat olmak üzere 2 ayrı harekat merkezi konuşlandırılabilmektedir.
Gallicia Sınıfı LPD’lerde 2 adet 20 mm Meroka CIWS sancak ve iskele tarafına yerleştirilmiştir.Ayrıca 2 adet 20 mm Oerlikon top bulunmaktadır.

543 Deniz Piyadesi ile 73 helikopter personelini taşıyabilen Gallicia’nın araç kapasitesi ise 130 ZPT ve 33 AMT’dir.Castilla ise 404 Deniz Piyadesi ve 72 özel karargah personeli taşıyabilmektedir.Gallicia ayrıca 6 adet LCVP veya kombinasyonlu olarak LCM/LCU taşıyabilmektedir.
Geminin uçuş güvertesi 60mmx25mm boyutlarında olup 4xNH101 veya 6xNH90 helikopterinin uçuş harekatı desteklemektedir.İki şafta sahip gemilerin ana tahrik sistemleri 9.2 MW gücünde iki Catterpillar 3612 dizel motordan oluşmaktadır.
Castilla (L52)


Galicia Sınıfı LPD’lerin Teknik Özellikleri:
Tonaj:12.750 ton (Tam Yüklü)
Uzunluk:166.2 m
Genişlik:25 m
Draft:5.8 m
Ana Tahrik Sistemi:4xStork Wartsila 12 SW28 dizel jeneratör,14.6 MW 4xHolec elektrik motor(her şaft için tandem durumunda 2 adet),12 MW,2 şaft
Azami Hız:19 kts(35 km/s)
Ekonomik Hız:12 kts(25 km/s)
Seyir Siasi:Ekonomik Sürat ile 6.000 dz. Mili(11.000 km)
Denizde Kalabilme:6 Hafta
Taşıma Kapasitesi:4xLCMI-E ve 2xRHIB,600 Deniz Piyadesi,170 ZPT ve 33 AMT
Silahlar:4xSippican Hycor SRBOC MK36 Lançer,1xAN/SLQ-25 Nixie Torpido Savunma Sistemi,2xOerlikon Contraves 20 mm top
Hava Araçları:4xSH-3 Sea King veya 6xNH-90




Offline aslanbey_44

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 10
  • Kıdem: +1/-0
Ynt: Havuzlu Çıkarma Gemisi İhalesi
« Reply #18 on: August 17, 2010, 01:36:31 PM »


Rotterdam Sınıfı LPD
HNLMS Rotterdam (L800),Hollanda Kraliyet Donanmasının ihtiyacına binaen,Hollanda Vlissingen’de bulunan Royal Schelde Company’ye ait Schelde Gemi İnşa tarafından ‘97’de denize indirilmiş ve ‘98’de hizmete alınmıştır.Rotterdam’ın eş gemisi olan HNLMS Johan De Witt (L801) ise ’07 yılında hizmete girmiştir.Rotterdam 12.750 ton,Johan De Witt ise 16.800 ton deplasmana sahiptir.Johan De Witt,ayruca komuta control teçhizatı ve Birleşik Müşterek Görev Kuvveti Karargahı için kolaylıkara sahiptir.Rotterdamın tam yüklü olarak azami deplasmanı 14.000 tondur.Gemi,6 deniz durumunda LCM harekatı yapılabilmektedir.
Gemi,124 personel tarafından yönetilmektedir.Bunu 13’ü subaydır.613 Deniz Piyadesi(tam teçhizatlı olarak),170 ZPT veya 33 AMT,6 LCVP,4 LCU veya 4 LCM 8 taşıyabilmektedir.Silah olarak gemide iki adet Goalkeeper CIWS,dört adet Oerlikon 20 mm top bulunmaktadır.Rotterdam’ın ayrıca 36 adet torpido taşıma kapasitesi vardır.
58mx25m ebatındaki helicopter güvertesinde iki adet EH101 helikopteri için hareket imkanı bulunmaktadır.Helikopter hangarına  4xEH101 veya 6 adet Süper Puma ya da NH90 Helikopteri konuşlandırılabilmektedir.Geminin ana tahrik sistemi dört adet  12SW28 model ve 14 MW gücünde Stork Wartsila dizel jeneratörden oluşmaktadır.Azami sürati 18 kts olan geminin 12 kts süratle seyir siasi 6.000 dz. Milidir.

Rotterdam Sınıfı LPD’lerin Teknik Özellikleri:
Tonaj:12.750 ton (Rotterdam),16.850 ton (Johann de Witt)
Uzunluk:162.20m(Rotterdam),176.35m(Johann de Witt)
Genişlik:25 m
Draft:5.8 m
Ana Tahrik Sistemi:4xStork Wartsila 12 SW28 dizel jeneratör,14.6 MW 4xHolec elektrik motor(her şaft için tandem durumunda 2 adet),12 MW,2 şaft
Azami Hız:19 kts(35 km/s)
Ekonomik Hız:12 kts(25 km/s)
Seyir Siasi:Ekonomik Sürat ile 6.000 dz. Mili(11.000 km)
Denizde Kalabilme:6 Hafta
Taşıma Kapasitesi: :4xLCMI-E ve 2xRHIB,613 Deniz Piyadesi,170 ZPT veya 33 AMT,6xLCVP,4xLCU veya 4xLCM 8
Silahlar: 2xGoalkeeper CIWS,4xOerlikon Contraves 20 mm top
Hava Araçları: 4xSH-3 Sea King veya 6xNH-90,Helikopter Güvertesinde 2xNH101 için spot


Foudre Sınıfı LPD

Fransız Deniz Kuvvetlerinin Mistral LHD’si dışında ayrıca iki adet LPD’si bulunmaktadır.Foudre (L9011) ve Sirocco (L9012) isimli LPD’lerden Foudre’un inşaatına Mart ‘86’da DCNS’in Brest tersanesinde başlanımış,gemi Kasım’88’de denize indirilmiş ve Aralık ‘90’da hizmete girmiştir.Sirocco’nun ise inşaatına Ekim ‘95’de DCNS’in Brest Tersanesinde başlanılmış,Aralık ‘96’da denize indirilmiş ve Mayıs ‘98’de hizmete girmiştir.


Foudre Sınıfı LPD’lerin Teknik Özellikleri:
Tonaj:12.000 ton (Tam Yüklü)
Uzunluk:168 m
Genişlik:23.5 m
Draft:5.2 m
Ana Tahrik Sistemi:2xSEMT Pielstick 16 PC 2.5 V400 disels
Azami Hız:21 kts(39 km/s)
Ekonomik Hız:15 kts(31 km/s)
Seyir Siasi:Ekonomik Sürat ile 6.000 dz. Mili(11.000 km)
Denizde Kalabilme:6 Hafta
Taşıma Kapasitesi:8 çıkarma aracı,450 Deniz Piyadesi,150 komuta karargahı
Silahlar:3xSinbad Sistemi,3xBreda-Mauser 30mm top