December 16, 2017, 12:47:56 PM

Author Topic: Kaan Onuk  (Read 4245 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Süvari

  • Ultra Üye
  • *****
  • Posts: 2.217
  • Kıdem: +21/-0
  • Gender: Male
Kaan Onuk
« on: February 01, 2011, 02:54:09 AM »
Kaan Onuk Yazdım.Kimdir Bu Kaan Onuk Çok Güzel Açıklamışlar.Ülkene Hizmet Etmek İçin Asker veya Polis Olmana Gerek Yok.Şimdi Bu Abimiz Şehit Değilde Kim Şehit ?

KAAN ONUK

Henüz 13-14 yaşlarındayken, Tuzla'daki tersanede, hayalini kurduğu teknelerin resimlerini çizen Kaan Onuk, St Joseph Fransız Erkek Lisesi'ni matematik birincisi olarak bitirdi. Kaan, Fransa'daki Universite Paul Sabatier'e kabul edilen ilk Türk öğrenciydi. Burada iki yıl uzay ve uçak teknolojisi eğitimi aldıktan sonra, 1995-96 ders yılında İTÜ Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi'ne transfer oldu. Babası gibi otomobil yarışlarına meraklıydı. Ralli pilotuydu. 1996'nın ocak ayında, Boğaziçi Köprüsü girişinde, buzlanma nedeniyle kayarak direğe çarpan otomobilinde yaşamını yitirdiğinde 22 yaşındaydı.
Kısacık yaşamına, yepyeni bir tekne konseptinin eskizlerini sığdırdı Kaan. Ona göre kıyıları, uyuşturucu kaçakçılarına, kanunsuz giriş çıkış yapanlara, korsanlara karşı korumak için, küçük, hızlı, boyları 8-40 metre arasında değişen teknelere ihtiyaç olacaktı.

Bugün onun ilk adımlarını attığı projelere babasının başını çektiği bir ekip hayat kazandırıyor. Demir Sümer anlatıyor: ‘‘İmtihanlara bile oto sanayiinden gelirdi. Uzun geçen gecelerden sonra biz yatarken o erkenden kalkar, Oto Sanayii'ne gider, kendi yaptığı bir parçayı yaptırır arabasına takardı. Kendi yaptığı arabalarla gezmekten büyük zevk alırdı. Bir çok karting yarışına katıldık. Yemeğimizi bile pistte yerdik. Zaten okul yıllığına bile yazmışlardı: Herkes kız arkadaşlarıyla gezerken Kaan Oto Sanayii'ndedir diye’’. ,


Kaan sınıfı hücumbotların hikayesi, 1985 yılında, İTÜ Makine Fakültesi Uçak Mühendisliği Bölümü mezunu Ekber Onuk'un, ortağı Şakir Yılmaztürk ile birlikte dünyaca ünlü tekne yapımcısı Magnum Marin firmasının temsilciliğini almalarıyla başladı. Kaan o zamanlar henüz 11 yaşındaydı. Babası Ekber Onuk, otomotiv sektöründe pişmişti. Teknelerle ilgili ellerindeki tüm bilgi birikimi, Şakir Yılmaztürk'ün deniz sevgisi ve özel bilgisiydi.

Magnum Marin, birlikte imalat projesini sürekli erteleyince, 1986'da Yonca-Onuk ortaklığıyla Tuzla'da kendi teknelerini yapma kararı aldılar. Su altı formu ve mühendislik için, askeri standartta açık deniz performansına sahip bir tekne tasarlamayı yerleştirdiler. Kaan 15'in ağabeyi Yontech 45, yapısında, karbon, kevlar ve cam lifleri bulunan, uzay teknolojisinde kullanılan kompozit malzeme kullanılarak yapıldı. Çelikten daha hafif, alüminyumdan daha sağlam ve korozyona dayanıklı olduğu için kompozit tercih edilmişti. Kompozit yapı hasar görmedikçe, bakım, onarım gerektirmiyordu. Tamiri ise, basit marangoz aletleriyle yapılabiliyordu. Projeye, Kevlar'ın imalatçısı Du Pont firması da destek verdi.

Yontech 45'i, 1989 mayısında tamamladılar. 40 knot hıza ulaşan tekne, 1990 yılında yapılan tadilatlarla önce 55 ardından 57 knot hızı yakaladı.

1989 yılında, Eralp Noyan, Hüseyin Şiddetoğlu ve Kaan Onuk'un oluşturduğu ekip, savunma sanayii için Yontech 45'in üstü kapalı modelini geliştirdi. Maketi, Sahil Güvenlik Komutanlığı'na verildi. 1992 yılında, Yontech 45 gibi, kompozit yapıya sahip, 31 metre boyundaki Yontech 105'i tamamladılar. Buradan edindikleri tecrübeyle, aynı yıl Milli Savunma Bakanlığı'na, kompozit tekne inşaati konusunda bir takdim yaptılar.

1993 yılında, 13 metrelik Yontech 45'i iki metre daha uzatıp, askeri görevler için silahlı bir uygulama projesi başlattılar. Multi Rale Tactical Platform/Çok Amaçlı Taktik Platform (MRTP) adını verdikleri proje, 1996'nın ocak ayında Kaan Onuk'un trafik kazasında yaşamını yitirmesiyle durduruldu. Aynı yıl, Savunma Sanayii Müsteşarlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı'na 6 bot alımı için, uluslararası katılıma açık ihale açınca, kolay olmadı ama çoğunu Kaan'ın arkadaşlarının oluşturduğu genç takım işbaşı yaptı.

İhalaye, ABD, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya'nın sektördeki lider firmaları katıldı. Denizlerde kurt olmuş dünyaca ünlü firmaları geride bırakan Onuk MRTP 15 projesi ihaleyi kazandı. 15 Haziran 1998'de denize indirilen, yerli tasarım ve yerli imalat ilk tekne, tam yükle 54.65 knot hıza ulaştı.

3 kuvvetinde denizde 50 knot hız yapan tekne sınıfına, Sahil Güvenlik Komutanlığı büyük bir vefa gösterip, anısını yaşatmak için Kaan'ın adını verdi.
Nur içinde yatsın...
Aşkta Kaybeden Dogfight ta Kazanır !!!

Offline _Kaplan

  • Once Wolf Always Wolf
  • *****
  • Posts: 4.469
  • Kıdem: +91/-0
  • Gender: Male
  • HARD TO BE HUMBLE,TIGER TIGER TIGER!
    • SIMWOLFS
Ynt: Kaan Onuk
« Reply #1 on: February 01, 2011, 10:39:17 AM »
sağol Alicim paylaşımın için.güzel sağlam insanlarmış.mekanı cennet olsun.


Offline Fırtına

  • Once Wolf Always Wolf
  • *****
  • Posts: 865
  • Kıdem: +0/-0
  • Gender: Male
  • ''one shot one kill...''
Ynt: Kaan Onuk
« Reply #2 on: February 01, 2011, 12:32:13 PM »
Mekanı Cennet olsun, bu meleketten kaçmak yerine hizmet etmeyi seçmiş.

"Değerleri İkaz Etmeyin, Play Time..."

Offline Akıncı

  • Onursal Commander
  • *
  • Posts: 1.230
  • Kıdem: +39/-2
  • Gender: Male
Ynt: Kaan Onuk
« Reply #3 on: February 01, 2011, 03:29:20 PM »
Harika bir hikayeymiş. Amaç tarihe isimlerimizi yazdıracak işler başarabilmektir. Kaan ONUK bunu başarmış bir TÜRK müş. ruhu şad olsun.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !...

Offline Zulkerneyn

  • Ultra Üye
  • *****
  • Posts: 990
  • Kıdem: +13/-4
  • Gender: Male
  • derin bilgi,güçlü eylem
    • kurt
Ynt: Kaan Onuk
« Reply #4 on: February 02, 2011, 12:21:17 PM »
 :bordo: :bordo: :paraşütçü: :tsk :tsk :tsk
GOD'S PERSONAL ARMY

Offline SLAM-ER

  • Mega Üye
  • ****
  • Posts: 359
  • Kıdem: +27/-10
Ynt: Kaan Onuk
« Reply #5 on: February 03, 2011, 10:37:29 PM »